January 22, 2009

esso

last nite. kemas rumah.
penat yang amat. abes kol 12.

esok nye ke kerja.
malam nye exhausted + balik lmbt gile.
1030 baru sampai sk. isi minyak jap kat esso.
sementare tunggu que nak bayar ... tengok "pamplet redeem point for 2008".
da sampai depan kaunter.. dengan muke nak cepat sambil hulur duit....

me:
"palm 6... 2008......"
cashier:
???

paused a few second.

me:
pandang cashier sambil question mark dalam paler...apsey tadek respond minah ni?

cashier:
err..berape?
me:
eh!!!! palm 6... sploh (sambil pejam mate recall RM.... baru sedar ade ekor lapan pada ayat last...)

ini le aku kalau penat....

***

sessi pembelajaran/peringatan untuk aku.

i cant really remember where i get/heard this. so cant put the source.

"yang mana kepunyaan kita itu adalah harta yang kita berikan pada orang.
dan yang mana harta ada pada kita itu... bukan kite punye....."

kenape?... sebab apa yg kite bagi kat orang.. duit/harta/food... semua tu akan kekal hingga akhirat. itu lah milik kita.
dan harta yang kita ada, walau hari ni ade rm100, esok belum tentu kite punye. mane tau pencuri punye, tukang wat roti canai punye... yahudi punye ...

sessi kedua...

bile kite nak wat sesuatu keputusan.... fikir mane yang lebih. kalau lebih kepada baik... teruskan.. kalau lebih pada buruk... tinggalkan.-YM @ majlis ijazah.

simple bukan? tapi nak apply tu ... huhuhu... contoh senang .. kalau nak marah... kalau marah tu lebih pade buruk .. so jangan marah.. tapi kenape nak marah gk? aaa... pk la sendiri.

sessi ketige...

bersambung .. ni sume utk peringatanku. ilove to put it here. sbb online. bile online archive tak ilang! bile tak ilang ble bace balik. kalau pc format leborr ...

No comments:

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...