August 17, 2010

adi putra

pesan adi putra pada sultan pahang

1. tolonglah jaga sungai. kerana sungai itu pemberian Allah. tempat berwudhu dan minum. kalau tak jaga sungai Allah akan murka.

2. kumpul kan al hafiz sebnyk yg boleh. bawak ke istana. Allah akan tengok istana tuanku bercahaya dari langit.

3. jaga maqam wali wali .. kerana maqam wali wali ini hebat ilmunya. kalau kita jaga maqam wali insya allah kita akan mendapat ilmu , baraqah yg baru setiap hari.

4. dan. mufti mufti , raja raja .. tolonglah jaga halal haram. kerana di pasaran terlalu byk tak halal. kalau rakyat kita makan tak halal, macammana rakyat kita nak jadi hebat.

sungguh. aku kagum. mane nak carik, walau ustaz sekalipun tiada yg berpesan yg empat ini. Jika benar pesan ini dari adi putra, sememangnya dia mendapat anugerah dari Allah.

6 comments:

ayu said...

adi putra mana ni melal?

jintanmanis said...

adi putra. budak genius masuk UIA tu...huhu

ayu said...

ha dah agak dah. ayu suke dengar cite pasal die. huhu.

jintanmanis said...

kan.... die genius yg memang anugerah. something special tu kan adi putra tu

ayufid said...

sangat2, anugerah tu. ada bawa maksud besar Tuhan beri dia kelebihan semua tu.

jintanmanis said...

betul tu. abg md kate, tanda akhir zaman, banyak budak kecil boleh berkata2... memang ramai dah sekarang... adi putra nih, doa pon doa wali, bapak die kate die tak ajar ape pon.. anugerah.. huhu

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...