December 3, 2010

satu lagi Jumaat, satu lagi Disember

aku lapar, eh? tak kena dengan tajuk.

hm hm. alhamdulillah. aku kedapatan lagi satu jumaat. beza dari jumaat yg dah 1000x jumaat dalam hidup aku.

dan disember. disember yg ke berapa kali dalam hidup aku. pastinya takde disember yg sama dengan disember yg lain. eh? aku lapar. so dulikkan apa aku taip. har har....

Penutup.

Telah hampir penutup si 2010. Juga penutup si 1431H 3 hari lagi. kejap je kan. dan "rasa-yang-kejap" ni sebenarnya tanda akhir zaman. yg kecil. kau takkan rasa masa. dah bersedia ke melal? konfem belum!

dulu masa aku sekolah rendah, (mungkin pengaruh tv) aku berimaginasi aku ni watak dalam satu filem@buku. nama watak utama tu Mailal Hayati. masa kecik tu aku fikir. ape akhir buku cerita/cerita ni ek? masa kecik kot. pening tak melal masa kecik? kecik2 dah fikir menda complicated? nasib baik laaaa takde kawan halusinasi nak kawan dengan aku. kalau tak sure aku dah ke laut.

oh oke. aku tanak cerita ape aku dah buat. org kate yg lepas tu history. aku nak mandang ke 2011.

benda2 aku nak pandang byk benda.

  1. pandang peribadi sendiri. aku belum layak digelar hamba. byk compang camping nye aku. sana lalai, sini longgar. perlu kuatkan mana yg patut. harap diberikan jalan yg selamat.

  2. pandang peribadi sendiri. anak? aku tau ayah dah tak lama. anytime. be prepare. bagi setiap segala untuk dia sementara masih hidup. untuk ibuku. sungguh tak terasa aku berbakti pada mu. dan segala amalku aku hadiahkan padamu , sama-ada yang tersembunyi atau tidak.

  3. pandang peribadi sendiri. murid? berterima kasih kepada guru. mengenang jasa guru. kasihkan guru, doakan guru. sebab guru aku banyak bagi aku "faham" sesuatu. besar jasa dia

  4. pandang peribadi sendiri. diri? sendiri ni aku ganti sebagai isteri. dah cukup ke nak jadi isteri? betul2 munyaaaa.. bukan isteri yg suami tegur A dia pi jawab ABCDEFG?... semoga ditemukan dengan suami yg bersama nya aku bertambah KASIH pada Mu, dan RasulMu, dan mereka yg mencintaiMu.


tips utk melal: 2011 byk lagi benda kene lalu. dan kau satu induk, yg perlu berbakti pada sekeliling, perlu ada rasa tidak penting kan diri, dahulukan yg lain sebelum kamu. jangan letak MAILAL di depan. itu nafsu. segalanya berpaksi kan sabar! hilangkan rasa memiliki sesuatu zarah punnnnnn.


kan? aku tatau aku merepek apekah. otak tak cukup tido. mungkin terlebih caffein. bile aku dah normal, kalau aku baca entry ni tak releven. aku privatekan. hohoho.



selingan entry kecil.

lepas faiz ambik gambar aku pun nak gak amik gambar ngn kak fauziah. sementara replace posisi,

faiz: kak fauziah... ni kwn sy ni(tunjuk aku) nak belakonnnn--------------

kak fauziah (terus potong faiz belum abes ckp terus jerit) TAK PAYAHHHHHH

faiz: ala kenapa

kak fauziah: JANGAN KAU NAK MENGADA NGADA!!!!!


me: ahaahahahahahaahahaha padan mukaaaaaa

pesongan lagi.

abg poizi: adik kak fauziah. tinggi macam pokok pisang. tapi cutting pendekar. aku n faiz sangat adore dia. dalam diam ke dalam sedar ke dia perasan ke tak tah. sebab dia sangat macho. especially masa pakai singkap/baju pendekar. gagah nyah!!~~~ sempoi sungguh adik beradik nih.

No comments:

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...