February 24, 2011

Mimpi kah?

Dah mmg kelmarin kelam kelibut. Aku langgar semua benda.bumper depan & belakang senget sbb incident berlainan.sampai terdetik

“melal,kau tk pernah mcm ni…mcm ade tk kene je”

Mungkin warning,mungkin kebetulan…

At 7 aku smpi umah..pintu grill n papan terbukak..

“eh sape yg sidai bje lek je tk tutup pintu..”

Terus naik ke bilik.pintu bilik trbukak.sudah,aku tk pernah tk tutup pintu.dan aku jengah ke dalam,barang sepah..smja kt lantai..sekilas pandang monitor dh tkde. Terus aku lari ke luar rumh. Takot masih ada si pencuri di dalam.

Shaking,dial faiz number..he didnt picked up.

Sape lg aku nk call? Call ayah tkmau dia risau. Terus call abah.walaupun dia jauh. Dlm nangis2 aku citer smua..
“ape yg ilang”
Banyak…


"alahai korang ni. bnyk betul dugaan korang"

" abah tak tau nak ckp ape.."


Xpe sabar.call ym.


Aku off, sms faiz.shaking.

“b,sy dh tk larat.umah kene rompak,cincin kawen sme ilang”

Lantas call YM.

“abg md katmane tu”
“kt kampung awak la…”
“abg md,……”
“oh tk pe ……”


dia tenangkan aku. walaupon dengar suara dia aku dah ilang sedih.

Suara di penat.baru balik dr sabah ke melaka plak.tp terus aku lega lepas call dia.

Barulah call osmet,n faiz post kawan2 wakilkan dia utk tgk keadaan. Dia terus carik tiket dr ipoh ke kl.sebab aku dah nangis berlagu lagu riang mcm teruk beno incidentnye.

Hilang beberapa barang. Dan meyakinkan

“semua bukan aku punye pun”

Cuma ralat.cincin sepasang yg kami confirm puncanya 100% halal.

Tk de sifat kesian ke pecurik? Tgk elok je sepasang cincin tu.mesti orgni nk kawen.bukan senang…

Aku terima…

Terima kasih sahabat yg concrn.
Tq yg tunggu bersma PDRM
TQ yg belanje dinner
Tq yg baWak pi PP
TQ Farah nadia risaukan i teman tido..

Terima kasih kawan-kawan yg aku sayang

4 comments:

Mai said...

Takziah kak.... tp akk kuatkan.... bersyukur kita dlm silat ni sb ade member2 yg klo adelah pangkat lebih dari sahabat itulah mereka...

Didoakan buat kak melal n abg faiz semoga dipermudahkan urusan,dipinjamkan-Nya kekuatan & ketenangan hati & dilimpahi rezeki yg diberkati-Nya....

Dengan izin dari-Nya.... dengan izin dari-Nya...

mas said...

takziah melal...mas pelik baca status melal...xsangka...
xpelah melal...org yg hebat akan sentiasa diuji...
tp melal untung ada sahabat keliling melal..ade YM yg dekat dgn melal...

mas doakan lepas ni pintu rezeki melal diperluaskan lagi,dipermudahkan urusan,dan yg baik-baik shj..

kita merancang,Dia merancang,tetapi dia sebaik2 perangcang..bersabarlah ye melal dear.. :)

Rai said...

Mylal, banyakkan bersabar ok.
Anggap ni dugaan.
Nway i da dpt ur card. thx nanti insyaallah i dtg ur wed.

jintanmanis said...

mai: terima kasih yg amat mai, atas doa dan ingatan. akak okey. tekejot je atas ape yg berlaku. macam tak percaye jer... huhuhu. doaku buat mu kembali adikku :)

mas: tq mas. tu lah. untung ada sahabat, dan sangat bersyukur di pertemukan dengan YM, betapa "rasa" kehilangan di gantikan dengan "rasa" pd sesuatu yg lebih baik. alhamdu lillah,

terima kasih atas doa mu, innalillahi wainna ilaihi raajiun..

rai: terima kasih rai byk byk ... rai datang ye :D

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...