June 12, 2013

Turn to one

huhuh..

subhanallah
aeyyman dah besar.
besar panjang.
semangat dah.
dulu bleh je tinggal stroller
la ni jalan2 takleh tinggal dah...

aeyyman kurang makan. tp bile selera datang byk makan.
susu kerap. cuma malam - terlena lama, takde macam dulu. setiap sejam bangun carik susu.

Breastfeeding journey
agak risau. susu drop dari dulu.
tapi still maintain utk sehari intake.
dia tak tambah susu .. dari dulu paling kurang pon naik 1 oz .. dari 3 oz ke 4 oz. X 4 botol.
maybe suke lagi mengempeng ngn mommy.

beza dengan dulu
dulu sopan je letak atas pangku, korek2 mulut mommy. dok diam je. mommy pon tak letih.
skang ni dah pandai selak2. menonggeng nonggeng. kalau duduk tu, mesti menonggeng dah. kalau mommy baring, sesuka hati je tukar kiri and kanan.

kadang time pangku, mommy gigit tangan dia yg gebu, usap2, gelak2.. cakap2..
aeyyman suke gentel gentel tarik2.
tapi takat ni belum kene gigit sampai berdarah la.

makan pon, suke pegang sendiri.
makan bby tak suke. nak yg pejal lagi.


gonna miss this moment.
rindu aeyyman yg sopan semasa menyusu.
cant wait his new attitude. :)

dah nak setahun.
dah pandai berdiri
anak yg dengar ckp
tahu bile org tak kasi
tahu bile org marah
still tak leh kene tinggal lagi
masih melekat walau ke mana.
tak dan nak masak ape tah lagi ke bilik air.
bakal meraung kalau bangun mmy takde kat sisi.

aeyyman anak soleh.
semoga al quran tersemat di dadamu
rasulullah di jiwa mu
keluarga baginda di hati mu
cintailah mereka lebih dari awak mencintai mommy.

No comments:

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...